stefinindia.reismee.nl

week 5

Maandagvoormiddag ben ik naar de outdoor in Tegharia geweest. Het was zoals gewoonlijk heel druk hier op maandag. Ik was de enigemannelijke medische student dus ik was verantwoordelijk voor alle injecties diedag. Ik heb ook enkele dressings gedaan maar niet zoveel omdat de anderestudenten enkel de dressings mogen doen. In de namiddag heb ik wat voor schoolgewerkt omdat de nieuwe volunteers de presidential meeting hadden dus voor onswas er niet zo veel wat we konden doen.

Dinsdagvoormiddag stond er de outdoor van Chakberia op hetprogramma. Ook hier was het weer heel druk vandaag. We stonden maar met 2 aande kant van de mannen. Vandaag was het precies of iedereen moest een dressinghebben over gans het lichaam, dit is heel tijdrovend waardoor de patiënten vaaklang moeten wachten. Na enige tijd hebben we wat hulp gekregen van de healthworkers en vanaf toen ging het wel iets vlotter. In de namiddag heb ik mij weerwat bezig gehouden met taken voor school en wat opdrachten voor de stage hierter plaatsen. De nieuwe volunteers hadden een meeting met Bernali, de vrouw vanDr. Sujit.

Woensdag had ik normaal gezien network program maar dit isop dinsdagavond geannuleerd met als gevolg dat ik woensdagvoormiddag geen werkhad. Ik heb dan maar wat voor school gewerkt en wat opgezocht voor onze trip delaatste week. In de namiddag ben ik met 2 anderen volunteers naar 2 women peacecouncils geweest in een dorp op 30 min rijden van de indoor. Hier hebben we depeace councils wat kunnen volgen en wat vragen kunnen stellen over de werking. 's avonds ben ik met een andere volunteer naar een restaurant geweest vlak bij ons guesthouse waar we een lekkere hamburger hebben gegeten met frietjes en een verse ice tea. Een geweldig idee om nog eens af te wijken van al het Indiaas eten.

Donderdagvoormiddag was er opnieuw een outdoor in Tegharia.Vandaag stond ik er alleen voor en na een half uur kreeg ik de hulp van eeningenieur student uit Kolkata. Het was zijn eerste keer in de outdoor dus ikmoest hem nog wat begeleiden maar dit is niet zo makkelijk als ik ook alleinjecties voor mijn rekening moet nemen. Bovendien was het ook nog eens vrijdruk vandaag dus op sommige momenten was het wel hectisch. In de namiddag hebik mij bezig gehouden met de opdrachten die we moeten maken voor school omdatde stage stilaan naar het einde gaat.

Vrijdagvoormiddag zijn we met 4 volunteers naar de outdoorgeweest. Het was ongeveer een half uur rijden. Toen we aankwamen waren Lotte enBritt wagenziek doordat onze chauffeur nogal wild reed. Toen we aankwamen bleekdat er maar 7 patiënten waren, dus we hebben letterlijk 10 min gewerkt. Ik heb2 vaccinaties gegeven en dat is alles wat ik gedaan heb. In de namiddag was ereen lezing van Dr. Sujit in verband met tuberculose. ’s Avonds hadden we nogeen korte meeting met Sujit om de week goed af te sluiten.

Zaterdag hadden we een extra vrije dag omdat het Bengalinieuwjaar was. In de voormiddag heb ik uitgeslapen tot ongeveer 10.30u. Rondhalf 12 zijn we met 6 volunteers de stad ingegaan voor wat dingen te gaanbekijken. Eerst zijn we naar de Kalighat tempel gegaan, hier was het enorm drukomdat alle Indiërs naar een tempel gaan voor Bengali Newyear. Het was wel eenhele belevenis om te zien hoe de Indiërs nieuwjaar vieren hier. Hierna zijn weopzoek gegaan naar iets om te eten. We wouden naar een Indiaans restaurant gaanmaar dit was volzet. Toevallig kwamen we een chique Amerikaans restaurant tegenwaar ze steak, ribbetjes, burgers, … verkochten, iedereen was direct verkochtom hier te gaan eten. Ik heb een steak (jawel, steak in India!) met frietgegeten, zalig. Hierna zijn we een bezoek gaan brengen aan het Victoriamemorial, ik was hier al 2 keer geweest dus ik had het hier al wel gezien. Als laatstezijn we naar BBD bagh geweest, een plaats in de stad waar van alles te zien is volgensonze travelgids en zeker met nieuwjaar. Maar dit was niet het geval, er was eenevenement voor nieuwjaar maar voor de rest was er niet zoveel te zien.

Zondagvoormiddag heb ik weer uitgeslapen tot 11u. Ik heb wateten gemaakt voor ’s middags en wat ontspannen. Om 14u zijn we vertrokkenrichting indoor omdat we ons hadden opgegeven om met 4 personen mee te gaannaar social cultural evening in verband met een rijke diamantair die geldsponsort aan IIMC. Het was een heel fancy evenement met een groot aantal rijkemensen uit India, de pers was aanwezig en er was een concert van bijna 2u vanblijkbaar een bekende zangeres. We zijn met een bus van IIMC hier naartoegeweest samen met een 15tal kinderen van de indoor en het handicapcenter. Het wasinteressant om hier aanwezig te zijn maar het was wel saai en langdradig naarmijn mening. S’ avonds was het de social dinner met Dr. Sujit en zijn familievoor alle volunteers. Het was hetzelfde eten en restaurant als vorige maand. Maarhet was heel gezellig en leuk en het eten was goed.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!