stefinindia.reismee.nl

week 4

Maandagvoormiddag ben ik naar de outdoor clinic geweest. Het was zoals altijd op maandag weer vrij druk. Ik stond samen met 2 studenten aan de kant van de mannen, 1 lokale ingenieur student en 1 medische student uit Italië. Vandaag was het zoals meestal heel veel injecties en ook enkele boeiende dressings. In de namiddag zijn we met ons 3 naar het reisbureau gegaan voor treintickets te boeken voor onze reis de laatste week. Hierna stond er een Bengaalse les op het programma, dit heeft ongeveer 45 min geduurd. Omstreeks 18u hadden we onze wekelijkse meeting met Dr. Sujit. Vandaag was de eerste meeting met de nieuwe volunteers en dus moest er veel uitgelegd worden met als gevolg dat de meeting 3u heeft geduurd, veel te lang voor de meesten.

Dinsdagochtend ben ik samen met Lotte vertrokken voor 2 dagen Dhaki. We hadden afgesproken met de baas van de outdoor clinic van Dhaki om 9.30u in het station om de trein te nemen richting Dhaki. Eerst 1u in de trein en daarna nog eens meer dan een uur in een soort tuktuk om uiteindelijk rond 13u aan te komen in Dhaki. In de namiddag hebben we de microcredits bezocht in Dhaki en daarna hebben we met 2 lokale vrouwen een women peace council bezocht voor ongeveer 10 min. We waren nog niet eens goed begonnen of de vrouwen vertelden ons dat het al gedaan was voor ons, jammer. ’s Avonds hadden we nog een tea party en een yogasessie op het programma staan.

Woensdag voormiddag was het weer tijd voor alweer een outdoor clinic in Dhaki. Eerst hebben we de school naast de outdoor bezocht want het waren examens die dag voor de leerlingen. Lotte en Ik hebben de examens mogen uitdelen en toezicht gehouden tijdens het eerste half uur in een klas. Hierna waren er 2 volunteers overgekomen vanuit Kolkata om ons te helpen in de outdoor. Het was niet zo heel druk vandaag ten opzichte van anderen dagen. Na de lunch was er de rit van 3u terug richting Kolkata. Om 16u was er een opnieuw een Bengaalse les van 45 min. In de avond ben ik samen met Raffaele naar de South city mall geweest, een grote supermarkt waar je Europees eten kunt kopen. Hier heb ik heel wat lekkere dingen gekocht en ook alle ingrediënten voor de pasta die Raffaele en ik gingen maken deze avond. Raffaele is een Italiaanse volunteer en zoals algeem geweten kunnen Italianen lekkere pasta's maken en dit was ook vandaag het geval.

Donderdagvoormiddag was het opnieuw tijd voor een outdoor clinic. Vandaag was het rustiger dan ander dagen en dit was meer dan welkom. Ik heb mij vooral bezig gehouden met de injecties omdat ik de enige persoon was die deze mocht doen. in de namiddag was het weer tijd voor de Bengaalse les en ik heb mij ook wat bezig gehouden met taken maken voor school. ' s Avonds heb ik mijn rugzak klaargemaakt voor ons vrij weekend, we gaan voor 3 dagen naar de Sunderbans morgen. :)


Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!