stefinindia.reismee.nl

week 3

Maandag ben ik naar de outdoor clinic geweest in de voormiddag. Het was heel druk vandaag maar we waren met genoeg studenten om alles goed te laten verlopen. Ik heb vandaag weer heel veel injecties kunnen geven omdat ik de enige mannelijke student ben die is toegelaten om dit te doen.

In de namiddag heb ik de rondes gedaan in de indoor samen met enkele andere studenten. Dit begint elke keer beter en vlotter te gaan. Na de rondes zijn we iets vroeger mogen doorgaan omdat we ons moesten klaar maken voor de social dinner met dokter Sujit en zijn familie. We zijn in de late avond samen met Sujit naar het restaurant gegaan met de tram en hebben een buffet gegeten van Indiase gerechten. Dit was eigenlijk wel een leuk moment.

Dinsdag ben ik alweer naar de outdoor gegaan in de voormiddag. Ook vandaag was het weer druk en deze outdoor is niet zo georganiseerd als de anderen. Maar over het algemeen is alles goed verlopen en het was wel leuk. In de namiddag gaf dokter Sujit een lezing enkele kilometers van de indoor en hij had gevraagd of we met zoveel mogelijk volunteers naar zijn lezing kwamen. We zijn met een man of 15 hier naar toe geweest. Ik vond het persoonlijk niet zo heel interessant omdat hij meer als de helft van de tijd in het Bengaals sprak en de inhoud was ook niet zo duidelijk i.v.m. het onderwerp. ’s Avonds om 19u stond er de wekelijkse meeting van sujit op het programma en dit heeft ook nog eens een uur geduurd.

Woensdag ben ik om 11u naar de indoor gegaan en heb ik geholpen met de dressings in de indoor. In de namiddag heb ik mij wat bezig gehouden met het project rond de health check up en wat voor school gewerkt. Om 16u hebben we geskypet met Jan Coel. Daarna hebben we ons nog wat bezig gehouden in de indoor met wat kleinigheden.

Donderdag ben ik terug naar de outdoor clinic geweest, ook vandaag was het heel druk maar we waren met heel veel vandaag. Er waren een hele hoop nieuwe volunteers en deze heb ik geholpen met het inwerken in de outdoor clinic. Ook waren er veel verpleegkunde studenten van hier aanwezig dus er was niet zo veel werk omdat we met heel veel waren. In de namiddag heb ik de rondes in de indoor gedaan. Deze hebben heel lang geduurd omdat ik de nieuwe volunteers hier ook moest inwerken en daarna met de dokter ben meegeweest en deze heeft heel veel uitleg gegeven over van alles. Na dit heb ik mij nog even bezig gehouden voor school.

Vrijdagvoormiddag ben ik naar de outdoor clinic geweest samen met 4 andere volunteers. Het was vandaag heel rustig, ik denk dat ik maar 5 patiënten heb verzorgd vandaag. In de namiddag heb ik mij in de indoor bezig gehouden met het project en wat voor school gewerkt. Rond 16u kwam Sujit ons vertellen dat hij om 18u alle Belgen wou spreken. We hebben een uur gesproken met Sujit over onze verwachtingen de komende maand en over IIMC.

Zaterdag zijn we met 2 volunteers naar de outdoor clinic geweest. Ook vandaag was het heel rustig, er waren maar een 15 patiënten die dag. Dit was best wel leuk om rustig te kunnen werken met de patiënten. In de namiddag heb ik wat voor school gewerkt en hadden we nog een meeting met Shamon omdat ik met Lotte volgende week 3 dagen naar Dhaki ga. Er werd ons 's ochtends vertelt dat we in de avond geen water zouden hebben en dit was dus ook zo, best wel vervelend na een hele dag werken in 35 graden. ook konden we dus niet koken, niet douchen,... 's avonds hebben we op de rooftop gezeten en wat gepraat en gedronken samen met de nieuwe volunteers.

zondag heb ik nog eens uitgeslapen omdat het onze vrije dag is. Ik heb eerst mijn was gedaan en daarna even ontspannen in de keuken omdat iedereen weg was naar Park Street. Rond 15u ben ik samen met een nieuwe volunteer uit Spanje de stad wat gaan verkennen. Eerst zijn we naar de flower market geweest, dit was een heel mooie plaats. Op onze weg naar het Park Street kwamen we een Mc Donalds tegen, natuurlijk zijn we hier gestopt voor een lekkere maaltijd. Hierna zijn we naar Park Street Cementory en naar Victoria Memorial geweest maar omdat het al 18u waren beide gesloten, jammer. Rond 20u waren we terug in het guesthouse en hebben we nog wat bijgepraat op de rooftop.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!