stefinindia.reismee.nl

week 2

Maandagochtend stond er weer een outdoor clinic op het programma. Het was vrij druk vandaag dus hebben we iets langer gewerkt dan normaal. In de namiddag heb ik samen met de andere vrijwilligers in de indoor clinic wat voor school gewerkt en ons wat bezig gehouden met kleine opdrachten. ’s Avonds hadden we besloten om op restaurant te gaan eten omdat het voor velen de laatste week is in India. Het eten hier was heel goed, Europees eten smaakt altijd in India.

Dinsdag heb ik nog eens kunnen uitslapen want in de voormiddag stond er niets op het programma voor mij. Om half 1 ben ik gaan helpen bij het nutritional program, hier wordt een soort van aanvullende voeding bereid. Bepaalde ingrediënten mengen, afwegen en deze verpakken was mijn job. In de namiddag stond er een voetbalmatch op het programma tegen een jeugdteam van een lokale ploeg hier. Eens we hier aangekomen waren bleek dat er een vriendschappelijke match stond gepland dus konden we niet voetballen. We hebben dan maar een partijtje volleybal gespeeld onderling.

Woensdagochtend omstreeks 7u zijn we me 5 volunteers vertrokken voor een 4-daagse trip naar Dhaki. Hier is een outdoor clinic en een school waar we konden overnachten. In de voormiddag stond er weer een outdoor clinic op het programma. Hierna was er tijd voor wat rust en in de namiddag zijn we een women peace council gaan bezoeken, een bijeenkomst van vrouwen die samen komen 1x per week. In de avond hadden we een tea party met shamon, de lokale gastheer. Net voor we gingen slapen hebben we een meditatiesessie gehouden op de rooftop van de slaapplaats.

Donderdagvoormiddag zijn we een lokaal dorp gaan bezoeken op een eiland vlak bij Dhaki, heel interessante plaats om te bezoeken. In dit dorp hebben opnieuw een women peace council bijgewoond. In de namiddag hebben we een school bezocht en daarna zijn we naar een andere school gegaan waar we hebben overnacht.

Vrijdag hebben we 3u de lessen gevolgd in de school waar we hebben overnacht. Iedereen is heel enthousiast als wij aanwezig zijn en iedereen wilt een foto met ons of handen schudden. Na het bezoek aan deze school zijn we terug naar Dhaki gegaan. ’s Avonds had Shamon vis klaar gemaakt voor ons, heel lekker!

Zaterdagvoormiddag was er weeral een outdoor clinic in Dhaki. In het weekend zijn deze meestal rustiger dan door de week. Hierna zijn we terug naar Kolkata gegaan, een rit van 2.5u. Eens aangekomen in kolkata hebben we in de indoor de rondes gedaan. Rond 17u zijn we terug naar het guesthouse gegaan en hebben we met zen allen pasta gemaakt. ’s Avonds hebben we op het dak gezellig wat pintjes gedronken.

Zondag is onze vrije dag, dus dan wordt er meestal uitgeslapen. Tegen de middag zijn we naar park street gegaan, een soort van markt met allerlei producten. We zijn een lokale kledingwinkel binnengegaan omdat we kleren nodig hebben voor de social dinner van morgen avond. Hierna zijn we op restaurant gaan eten, iedereen had nood aan goed westers eten. In de avond heb ik mijn was gedaan want al mijn kleren zaten in de was dus het was hoogdringend. Hierna hebben we nog enkele pintjes gedronken en zijn we gaan slapen.